معرفی PSP2
 
مجله الکترونیکی
 
 

سالن بسیار بزرگی برای این همایش در نظر گرفته شده بود که شباهت زیادی به کنفرانس های Sony در E3 داشت. کاملا مشخص است که Activision و تیم سوئینی (Tim Sweeney) از Epic Games قصد معرفی عنوانی را برای PSP2 دارند. از همان ابتدای این همایش همه نظرها متوجه این دو کمپانی بود. قبل از شروع کنفرانس همه با هم درباره تاریخ عرضه این کنسول صحبت می کردند. اما سرانجام انتظارها به پایان رسید. PSP2 در نوامبر امسال با قیمت 249 دلار عرضه خواهد شد. جالب است که Sony نسل اول PSP را نیز با همین قیمت در سال 2005 عرضه کرد.



کاز هیرایی (Kaz Hirai) روی صحنه آمد و به طور رسمی این همایش شروع شد. او در صحبت هایش به همکاری با کمپانی های دیگر مانند Epic Games اشاره کرد. پس از صحبت هایی درباره برنامه Sony و محصولات PlayStation و شبکه PSN، او رفته رفته برنامه را متوجه کنسول PSP کرد. او امکانی به نام PlayStation Suit را معرفی کرد. امکانی که باعث می شود بازیکنان تجربه PS را فراتر کنسول های Sony در اختیار داشته باشند. PlayStation Suit برای سیستم های Android طراحی شده که به وسیله آن کاربران Android می توانند به محصولات PS دسترسی داشته باشند.



همچنین برنامه ای به نام PlayStation Certified هم معرفی شد که به وسیله آن می شد به محصولات PlayStation دسترسی پیدا کرد. به نظر می رسد که فعلا تمرکز اصلی این برنامه روی بازی های PSone خواهد بود. هیرایی در صحبت هایش اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد محصولاتش را به صورت Cross Platform عرضه کند تا افراد بیشتری بتوانند از آن ها استفاده کنند. پس از این صحبت ها، زمان معرفی PSP2 فرا رسید. هیرایی نسل جدید کنسول دستی Sony را با اسم رمز NGP معرفی کرد. نسل بعدی PSP برخلاف تصاویر منتشر شده، همان شکل و شمایل مدل گذشته خود را دارد.



همچنین دارای دو آنالوگ بوده و قابلیت Six Access نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در جلوی آن یک دوربین و صفحه نمایش 5 اینچی لمسی و بزرگی در نظر گرفته شده است. این کنسول همانند PSPgo مدیای خاصی ندارد و از تکنولوژی 3D بهره می برد. نکته جالب اینجاست که بدنه پشت این کنسول نیز به صورت Touch-Pad طراحی شده است. همچنین اعلام شد که کنسول NGP در تعطیلات امسال عرضه خواهد شد. در همین ابتدای کار اعلام شد که بازی هایی مانند Gravity Daze، یک نسخه از سری بازی های Killzone ،Uncharted ،LittleBigPlanet، بازی Hustle Kings ،Reality Fighters ،Smart As Deviants ،Wipeout ،Resistance و... برای این کنسول عرضه خواهند شد.



در ادامه نیز صحنه هایی از نسخه جدید بازی Uncharted که برای این کنسول در دست ساخت است، به نمایش در آمد. در این لحظه زاویه دید صفحه نمایش این کنسول مشخص شد. با قرار دادن صفحه نمایش در زاویه های مختلف باز هم تصاویر خوبی به نمایش در می آمد. در بازی Uncharted قابلیت Touch-Pad به نمایش در آمد. با زدن ضربه به Touch-Pad می شد کاری کرد که شخصیت بازی بپرد. البته اعلام نشد که این نسخه از Uncharted یک نسخه جدید است یا همان نسخه های قبلی است که برای این کنسول ساخته شده است.



در نمایش های بعدی روی بازی های دیگر قابلیت Six Access به نمایش درآمد. همچنین در آدامه اعلام شد که کمپانی هایی مانند Capcom, Koei, Konami, Sega, Epic and Activision در حال ساخت بازی های مختلفی برای این پلتفرم هستند. در این لحظه یکی از مسئولان Capcom به روی صحنه آمد و نسخه ای از بازی Monster Hunter Portable 3rd را به نمایش گذاشت. همچنین او اعلام کرد که این بازی بیش از 4 میلیون نسخه فروش داشته است. بعد از آن نیز یک نسخه از بازی Lost Planet نیز که روی NPG اجرا می شد، به نمایش در آمد. البته این بازی به کیفیت نسخه های کنسولی نبود.



باز هم می توان گفت که این بازی از کیفیت خوبی برخوردار بود و کاملا مشخص بود که سطح آن از عنوان های PSP بالاتر است. پس از این بازی نوبت به Sega رسید. کمپانی Sega بازی Yakuza 4 را روی NPG به نمایش گذاشت که برای این کنسول ساخته شده است. بعد از نمایش Yakuza فردی از استودیوی بازیسازی Tecmo Koei روی صحنه آمد و نسخه جدیدی از سری بازی های Musou را به نمایش در آورد. پس از آن شخصی روی صحنه آمد که همه از دیدن او بسیار تعجب کردند. هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) روی صحنه آمد و قسمت هایی از بازی Metal Gear Solid 4 را به نمایش در آورد.



همه منتظر این بودند که این بازی برای این کنسول تایید شود که کوجیما اعلام کرد که بازی جدید در دست ساخت ما MGS 4 نخواهد بود، اما اطلاعات جدیدتر از این بازی را در E3 امسال منتشر می کنم. کوجیما در صحبت هایش گفت که NPG کاری می کند که بازیکنان کنسول های خانگی خود را روی کنسول های دستی تجربه کنند. رویایی که به زودی به حقیقت می پیوندد. پس از کوجیما، تیم سوئینی از Epic Games روی صحنه آمد. بازی ای با یک محیط قرون وسطایی به نمایش در آمد. این بازی Dungeon Defenders نام داشت که با استفاده از Unreal 3 برای NPG ساخته شده است.



همچنین این بازی یک عنوان MMO خواهد بود. در ادامه نیز یکی از مسئولان کمپانی Activision روی صحنه آمد و نسخه جدیدی از سری بازی های Call of Duty را معرفی کرد. اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر نشد. پس از معرفی نسخه جدید سری بازی های CoD برای NPG، هیرایی روی صحنه آمد و گفت که قطعا این نسخه یک تجربه بسیار خوب خواهد بود. هیرایی در صحبت هایش اعلام کرد که در آینده کمپانی هایی مانند Ubisoft و Rockstar نیز بازی های خود را برای این کنسول معرفی خواهند کرد. با صحبت های پایانی هیرایی این همایش به پایان رسید.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 14:53 :: توسط : سید محمد حسینی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی و آدرس magazine.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1